Rowój komunikacji elektronicznej oraz elektronicznych usług publicznych
napędza gospodarkę oraz przyciąga mieszkańców do nowoczesnych miast i gmin.
Rowój komunikacji elektronicznej oraz elektronicznych usług publicznych
napędza gospodarkę oraz przyciąga mieszkańców do nowoczesnych miast i gmin.
Katalog usług umożliwia prowadzenie katalogu usług publicznych, świadczonych przez jednostki administracji publicznej. Mieszkańcom dostarcza łatwy i przyjazny dostęp do informacji o tym, jakie usługi są realizowane przez poszczególne jednostki organizacyjne w ich gminie czy powiecie. Możliwe jest szczegółowe opisanie każdej usługi - sposobu i miejsca jej realizacji oraz uzupełnienie innych, istotnych danych, szczególnie w kontekście przepisów prawa miejscowego.
Każda usługa może kierować do formularzy wniosków, w tym także różnych dla każdej z jednostek organizacyjnych. Jest to przydatne w sytuacjach, w których analogiczne usługi są realizowane przez różne platformy informatyczne lub w oparciu o różne formularze, wynikające np. z odrębnych przepisów. Oczywiście takie usługi mogą prowadzi też do innych modułów SmartSite jak Lupe, eKolejka czy Organizator.
Moduł można także połączyć z bazą teleadresową poszczególnych jednostek i miejsc obsługi mieszkańców, zapewniając bramę do usług świadczonych przez administrację oraz bazą wiedzy o tym, jak z nich korzystać.
Przykład: https://ipodlaskie.pl/jednostki/lista
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r., dotyczącym obiektów hotelarskich i innych miejsc świadczących usługi noclegowe, każda gmina zobowiązana jest do prowadzenia ewidencji takich obiektów. Aby sprostać temu wymogowi, stworzyliśmy zaawansowane narzędzie, które przyniesie korzyści zarówno mieszkańcom, jak i pracownikom urzędów.
Właściciele obiektów noclegowych mogą teraz składać wnioski o wpis do ewidencji bez potrzeby wychodzenia z domu. Urzędnicy z kolei zyskują możliwość zarządzania kompletną kartoteką obiektu w jednym miejscu, z pełnym wglądem w historię oraz bieżące zgłoszenia. System umożliwia również automatyczne generowanie odpowiedzi na wnioski przesyłane do urzędu.
Przykład: https://obiektynoclegowe.gdansk.gda.pl/
Moduł umożliwia sprawne zarządzanie obszarem związanym z prowadzeniem inwestycji miejskich zlokalizowanych w pasie drogowym oraz składanie wniosków o zajęcie pasa w celu ustawienia na nim np. tablic reklamowych, zgodnie z Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
Proces uzgodnień wewnętrznych związanych z prowadzeniem inwestycji gminnych został zautomatyzowany i wsparty gotowymi pismami oraz decyzjami, które wynikają z kolejnych kroków zaprojektowanych na ścieżce obiegu dokumentów.
System monitoruje terminy oraz umożliwia pełną rozliczalność w procesie. Ponadto, możliwa jest obsługa wniosków od mieszkańców, w tym moduł płatności za zajęcie pasa drogowego na cele reklamowe.
Coraz częściej gminne jednostki kultury lub biblioteki prowadzą działalność związaną z sprzedażą wydawnictw, pamiątek lub organizacją odpłatnych wydarzeń. Moduł sklepu internetowego to kompleksowe rozwiązanie, które umożliwia prezentację produktów oraz płatność online.
System jest prosty w obsłudze, a jednocześnie oferuje szerokie możliwości. Produkty mogą być opisane dowolnymi atrybutami, zdjęciami i opisem tekstowym. Obsługiwane są wydawnictwa elektroniczne w formacie PDF z osadzaniem znaku wodnego. Możliwa jest też oraz konfiguracja opłat za wysyłkę oraz integracja z systemem księgowym klienta, oraz faktur dla klientów.
Przykład: Książnica Podlaska im. Łukasza Górnickiego w Białymstoku
Moduł rozkładu jazdy komunikacji miejskiej umożliwia umieszczenie informacji o aktualnym rozkładzie jazdy na stronie internetowej gminy, na stronie systemu Lupe oraz w powiązanej aplikacji mobilnej. Dzięki temu gmina może zapewnić swoim mieszkańcom bieżącą, łatwo dostępną i wygodną metodę planowania miejskich podróży.